Warsaw Prog Days po raz czwarty w Progresji

Warsaw Prog Days po raz czwarty w Progresji

spocksbeard-b1_web2_mini-400x576

WARSAW PROG-DAYS IVSpock’s Beard [fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][USA] / State Urge / Synaesthesia [Wielka Brytania] / Special Providence [Węgry]

Zapraszamy na kolejną edycję Warsaw Prog-days, której headlinerem będzie amerykańska formacja prog-rockowa Spock’s Beard!
Koncert w Warszawie będzie częścią trasy promującej nowy, dwunasty album istniejącej od 1992 roku formacji zatytułowany “The Oblivion Particle”. Płyta ma się ukazać pod koniec sierpnia. Będzie to następca wydanego dwa lata temu krążka “Brief Nocturnes And Dreamless Sleep”.

Spock’s Beard – amerykański zespół tworzący rock progresywny.
Przez pierwsze lata kariery liderem zespołu był charyzmatyczny wokalista i multiinstrumentalista, autorów niemal całości muzyki i tekstów Neal Morse, który odszedł od zespołu w roku 2002. Początki zespołu sięgają 1992 roku, choć profesjonalna kariera rozpoczęła się dwa lata później. Spock’s Beard został założony przez doświadczonych muzyków, od lat znanych w branży muzycznej ze współpracy ze znanymi twórcami, a więc w składzie: Neal Morse – wokal, instrumenty klawiszowe, gitara, jego brat, doświadczony muzyk studyjny Alan Morse – gitara, Nick D’Virgilio (współpracujący z Genesis i Tears for Fears) – perkusja, Dave Meros (wcześniej w zespołach Erica Burdona) – bas. Wkrótce do zespołu dołączył doświadczony japoński klawiszowiec Ryo Okumoto, mający w dorobku kilka płyt zarówno solowych i dwa razy więcej jako producent lub wykonawca.

Charakterystyczne i podkreślane przez krytyków cechy twórczości Spock’s Beard to:
Tendencja do tworzenia długich, skomplikowanych formalnie, wieloczęściowych form muzycznych – na każdej studyjnej płycie jest co najmniej jeden taki kilkunastominutowy utwór (np. “The Light”, “Healing Colors of Sound”, “The Flow”).
Różnorodność stylistyczna – wykonawcy sprawnie poruszają się w obrębie wielu stylów muzycznych, przekraczając bariery rocka i penetrując muzykę poważną, fusion, jazz, popową balladę i muzykę latynoską, często łącząc je ze sobą w obrębie jednego utworu.
Biegłość warsztatowa – typowe dla twórczości zespołu są instrumentalne pasaże o polifonicznej strukturze, wielogłosowe harmonie wokalne a capella i znaczna, nawet jak na rock progresywny sprawność instrumentalna.

Przełomem w karierze zespołu było odejście lidera po opublikowaniu podwójnego albumu “Snow”. Ten typowy album koncepcyjny, nieprzypadkowo jest często porównywany ze słynnym “The Lamb Lies Down on Broadway” grupy Genesis i jest świadomym nawiązaniem do zawartej tam problematyki. Na koncertach funkcje perkusisty przejął częściowo nowy członek zespołu Jimmy Keegan. Muzycy obecnego składu Spock’s Beard chętnie udzielają się jako instrumentaliści w nagraniach innych zespołów m.in. zespołu Neal Morse Band; Nick D’Virgilio kontynuuje także solową karierę wokalną i instrumentalną jako NDV.

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Poinformuj o wydarzeniu

Dodaj swoją muzykę

Promuj się

Odkryj nowych artystów